WELCOME TO....

A life journey of me, my other half and our juniors which I describe in words for our memory forever.....







Thursday, June 10, 2010

Finally...aku dapat Qatar driving license!!!


Ari ni, 9/6/2010, seperti yang dirancang, aku ngan ina akan pergi berjumpa shiekh Abdullah Al-Thani utk apply for conversion of our driving license. Aku maleh la nak gi kelas2 nih, bknnye x tau nak drive, cuma kena belajar road law je. So pepagi kul 4.00 abg bwk gi jemput ina dulu pas tu gi kat office sheikh tu. Biasa abg kata dia msk ofis kul 5.30 so kena tggu dia sblm staff kat bwh tu dtg coz klu lmbt confirm dia x bg jumpa nye. Dah tu tersesat jln lak, jam dah kul 6. aku dah gabra dah. Harap2 semuanya berjln lancar, x putus2 aku berdoa. Lastly smpi gak kita org kat tmpt tu. Abg tgk keta sheikh tu x de lg, dia kata tunggu je kat lobby tu. So kita org duduk la. Tetiba ada satu chinese guy dtg, pun nak convrt jgk. Upernya dr Klg gak! Ada gak org kg kat sini. Dia keje IT kat QP. Pas tu dtg lak lg sorang pompuan, kwn dia gak, indonesian. Dah lama tunggu, recptnst dia suruh blk, dtg next time. Suke ati org la nak tggu! Kita punn kena ar kuar so balik ar, nak wat apa lg. Hampanye...
Naik keta, abg dah nak jln, yanti tu cal, dia kata sheikh dah dtg! alhamdullillah....so gi ar jumpa tp x dpt convrt pun. Dia srh wat direct test kat al rayyah driv school. Gi ar kat sana. Lepas melalui proses2 dia tu, tiba lah time nak signal test. Syukur aku leh jwb suma. Then dia ajak kuar, naik keta, gi msk parking! Ingatkan x yah wat parking tp nasib baik aku x de prob kat situ. Same as ina tp yanti fail sbb dia reverse masa nak masuk. Ingatkan tak yah dah gi on d road, upernya ada gak. Aku 1st. Memula ok ar pas tu tetiba, aku x perasan keta dah gi ketepi! Si tester tu membebel gak la. Dia srh ina lak drive, dah tu dia srh aku lg sekali. Dah gabra sket dah, jd lg, ketepi! Apa kena la ngan aku nih! Last2 dia ckp ina pass, aku fail. Sudah! Aku dah nak nangis dah, yelah nak dtg dahlah jauh. Bdk2 pun tuang skolah. Upenye dia main2 je, dah smpi ofis elok dia suma dia tick & sain, sama cam ina. ina kata dia kenyit mata kat ina. Alhamdullillah....yg penting dah pass. X yah aku nak gi test2 lg...lalala....

No comments:

Post a Comment